Cases

Pretpark-actie

Pretpark-actie In de aanloop naar de herfstvakantie had Vriendin een speciale outsert met kortingsbonnen voor diverse pretparken in Nederland en België, waaronder Hellendoorn, Toverland, Drievliet en Plopsaland. Via een speciale landingspage op Vriendin.nl konden lezeressen hun entreetickets bestellen met een spetterende Vriendin-korting die opliep tot wel 50% korting. De actie werd inblad, via de nieuwsbrief,…

Product/merkDiverse pretparken
DoelstellingTraffic genereren naar pretparken/losse verkoop Vriendin stimuleren
LooptijdOktober 2015
InstrumentOutsert om reguliere editie

IWR Spaaractie

IWR Spaaractie Om de succesvolle coverpasactie op te volgen, startte IWR een exclusieve spaaractie op bij Vriendin. Gedurende zes weken werd er in Vriendin een actiepagina geplaatst met daarop een spaarzegel. Met 3 originele spaarzegels op een gratis te downloaden spaarkaart kregen lezeressen voor € 3,95 een dagentree voor een IWR-wellness resort. De actie richtte…

Product/merkInternational Wellness Group
DoelstellingTraffic naar wellness resorts genereren
LooptijdSeptember - oktober 2015
InstrumentSpaarzegelactie

Wellness coverpas

Wellness coverpas IWR, bekend van wellness resorts als de Vernieuwde Zwaluwhoeve, de Veluwse Bron en Elysium, wist in het wellness laagseizoen door een exclusieve coverpasactie bij Audax Publishing veel extra traffic naar haar resorts te genereren. Tegen inlevering van de coverpas ontving de klant een gratis dagentree bij één van de IWR-resorts. Uniek aan deze…

Product/merkInternational Wellness Group
DoelstellingTraffic naar wellness resorts genereren
LooptijdJuni - september 2015
InstrumentCoverpas op tijdschriften Vriendin en Santé en bij AKO-winkels

vanHaren Folderactie

vanHaren Folderactie Om extra aankopen te stimuleren en haar klanten extra value for money te geven, gaf vanHaren tijdens een tweeweekse actieperiode in haar winkels en via de webshop bij aankoop van een paar damesschoenen haar klanten een tijdschrift Vriendin cadeau. Voor deze actie was een speciale vanHaren-cover van deze editie gemaakt en was vanHaren…

Product/merkvanHaren
DoelstellingProduct plus
LooptijdOktober - november 2015
InstrumentGratis tijdschrift bij aankoop van actieproduct
Resultaat54.000 verspreide Vriendin-tijdschriften en een positieve bijdrage aan de klantbeleving en -tevredenheid voor vanHaren

Mediapartnership evenementen

Mediapartnership evenementen Meerdere consumenten evenementen, waaronder de Nationale Gezondheidsbeurs en de Beautysalon Top 100, gingen een mediapartnership aan met Santé. De partners communiceerden Santé als partner van het event en Santé plaatste advertentiepagina’s ter promotie. Daarnaast plaatste Santé een ticketshop op haar website, waarin lezeressen hun tickets met Santé-korting konden bestellen.

Product/merkNationale Gezondheidsbeurs & Beautysalon Top 100
DoelstellingTicketverkoop evenementen
LooptijdJanuari - februari / juli - augustus 2015
InstrumentAdvertentiecampagne en ticketing

Slankie

Slankie In navolging van de succesvolle samenwerking tussen Slankie en Vriendin in 2013, hebben beide partijen in het daaropvolgende jaar opnieuw een leuke en effectieve joint promotion opgezet. Bij aankoop van drie kuipjes Slankie 20+ met actiesticker in de supermarkt ontving de klant een gratis mini-abonnement van drie nummers Vriendin. Dubbel genieten dus: van heerlijke…

Product/merkSlankie
DoelgroepVrouw 30+
LooptijdAugustus - oktober 2014
InstrumentSupermarktactie t.b.v. meerverkoop
ResultaatVerkoop van 45.000 kuipjes Slankie tijdens de actieperiode

Vriendin Reisspecial

Vriendin Reisspecial Vriendin plaatst in januari 2016 een Reisspecial inblad waarbij inspiratie wordt geboden voor een aantal vakantiebestemmingen. De special heeft de persoonlijke inslag die Vriendin eigen is en wordt gekoppeld aan exclusieve lezersaanbiedingen, waardoor lezeressen de kans krijgen om zelf de beschreven reis te maken. Deze actie is gericht op de zomervakantie. De productie…

Product/merkDiverse touroperators
DoelstellingOmzet genereren door boekingen voor populaire reisbestemmingen
LooptijdJanuari 2016
InstrumentRedactionele content, gekoppeld aan exclusieve lezersaanbiedingen

Wegener dagbladenactie

Wegener dagbladenactie Zondagochtend genieten van een heerlijk ontbijt met een krant, daarna lekker languit op de bank een tijdschrift lezen, dat wil iedereen. Dat beek wel uit de hoge respons op de werfactie die Wegener voor haar landelijke dagbladen heeft verzonden naar haar doelgroep. De aanbieding: 6 weken lang een proefabonnement op een dagblad voor…

Product/merkWegener, diverse regionale dagbladen
DoelstellingMinimale respons van 10.000 proefabonnementen
LooptijdMaart - juni 2015
InstrumentMini-abonnement: 3 nummers Weekend, Vriendin of HP/De Tijd
Resultaat18.000 verkochte proefabonnementen