
Slankie en Vriendin
Een prima match
Toastjes met kaaspesto, kaassoep, een ovenschotel, een pistolet met kaasomelet. Slankie is niet alleen gezond en lekker op het brood, je kunt er ook heerlijke snacks en gerechten mee maken. In Vriendin deelde in een periode van acht maanden elke twee weken een andere vrouw haar favoriete recept met de lezeressen van het weekblad. Een advertorialreeks die mooie resultaten opleverde.
Het doel
Het doel van de advertorials was om lezeressen op een leuke en natuurlijke manier beter bekend te maken met het merk Slankie en de diverse toepassingen van de verschillende smaken. De bedoeling was dat ze de producten vaker in huis zouden halen, andere smaken zouden proberen dan ze gewend waren, er meer mee zouden doen en natuurlijk nog enthousiaster over Slankie zouden worden. In opdracht van Vriendin en Slankie onderzocht Motivaction of die effecten ook bereikt zijn. Uit alles blijkt dat Slankie en Vriendin goed bij elkaar passen.
Een bekende naam

De advertorials hebben ervoor gezorgd dat de naamsbekendheid van Slankie onder lezeressen van Vriendin is toegenomen. De stijging is het hoogst onder lezeressen die Vriendin het vaakst hebben gelezen. Ook lezeressen die Slankie niet in de koelkast hebben staan, noemden het merk na afloop van de advertorialreeks vaker dan daarvoor. Bijna een derde heeft een merkvoorkeur voor Slankie. En bijna alle lezeressen, 97%, kent de slogan van Slankie: ‘Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.’
Product/merk | Slankie, diverse producten |
---|---|
Doelgroep | Vrouw 30+ |
Media gebruik | Vriendin, TV Commercial |