Partnerships

Bereik maar liefst 611.000 vrouwen met Vriendin!

Print 611.000
Digitaal 123.814
Social Media 37.137

Partnerships

Marketing proposities

Joint promotion

Vriendin zoekt altijd het contact met sterke merken om een samenwerking op te zetten. Een goed voorbeeld hiervan is Disneyland Paris, waarmee wij een jaarbrede samenwerking hebben in de vorm van grote, exclusieve winacties en een jaarlijkse lezeressenreis. Maar een samenwerking kan in iedere mogelijke vorm worden gezocht. Denk bijvoorbeeld eens aan een kortingsbon inblad, winactie of kortingsactie.

disney

Winactie

Gedurende het jaar vinden er bij Vriendin diverse thematische winacties plaats. Een mooie manier om uw product in een passend ümfeld uit te lichten. De acties worden inblad geplaatst en ondersteund via een speciale landingspagina online, de nieuwsbrief en social media. Zo kijken lezeressen ieder jaar uit naar de Grote Vakantie Wingids, waarin een reis binnen Europa of wereldwijd kan worden gewonnen. Relaties van Vriendin die reizen ter beschikking stellen ontvangen exposure via alle kanalen.

Kortingsactie

Geregeld biedt Vriendin scherpe kortingen aan haar lezeressen aan voor de leukste producten of uitjes. Zo konden lezeressen al profiteren van de knalactie “Dagje weg voor €12,50”, waarbij de entreetickets voor populaire attractieparken in Nederland en België voor deze scherpe prijs werden aangeboden, geldig tijdens de vakantieperiode. Deze actie past uitstekend bij Vriendin; duidelijk (één vaste prijs, zonder kleine lettertjes), aantrekkelijk (financieel haalbaar voor iedere portemonnee) en een goede aansluiting bij de doelgroep (leuk voor het hele ge¬zin). Het is mogelijk om aan te sluiten bij een thematische actie of een exclusieve actie op te zetten waarbij uw product als enige wordt uitgelicht.

Lezersaanbieding

Wekelijks staat er in Vriendin een aanbieding voor een weekendje weg naar een leuke bestemming binnen de Benelux. De lezersaanbiedingen bieden altijd een extraatje bij het arrangement en worden aangeboden tegen een zo scherp mogelijke prijs. Wij zijn hiervoor altijd op zoek naar partners voor aantrekkelijke aanbiedingen.

Prijspuzzel

Iedere week staat er, in samenwerking met Sanders Puzzelmedia, een populaire prijspuzzel in Vriendin. Relaties hebben de mogelijkheid om prijzen hiervoor beschikbaar te stellen in ruil voor exposure op de pagina. Vraag naar de mogelijkheden!

Event

Vriendin blijft altijd in contact met haar doelgroep. Daarom zijn wij aanwezig op diverse events.

Zomertour

Tijdens de zomervakantie rijdt Vriendin kriskras door het land om haar lezeressen op te zoeken. Elke dag is er een bomvol programma met leuke activiteiten bij de rode retro-bus, natuurlijk met een Vriendin-tintje. Relaties hebben de mogelijkheid om bij dit jaarlijkse evenement aan te sluiten. Er zijn diverse samenwerkingen mogelijk, dus laat uw creativiteit de vrije loop. Denk bijvoorbeeld aan een sponsorship, exposure voor uw product tijdens het event of het leveren van een product voor de goodiebag.

Huishoudbeurs

Vriendin is met een stand prominent aanwezig op de grootste consumentenbeurs van Nederland. Direct bij de ingang, in de hal Festival Fantastique, staat de rode retro-bus herkenbaar opgesteld van waaruit diverse activiteiten worden georganiseerd. Gaat u met uw product mee in de goodiebag, organiseren we een prijzenmarathon of heeft u een heel ander idee om bij ons aan te sluiten?

Online

Vriendin beschikt over een uitgebreide database van adressen die wekelijks de nieuwsbrief ontvangen. Voor derden is het mogelijk om via een advertorial in de nieuwsbrief óf een eigen mailing deze lezersgroep te bereiken.

Abonnementen

Abonnementsaanbiedingen worden gedaan met korting ofwel met premium, in de vorm van een aantrekkelijk product. Dit product wordt in woord en beeld op groot formaat en full-color bij de aanbieding gepresenteerd inblad en online gedurende een aantal weken. Ook is het mogelijk voor relaties om abonnementen tegen een special tarief in te kopen om in te zetten als incentive voor het eigen personeel, relaties of klanten.

la place actie

Incentive abonnee

Als abonnee verdien je iets extra’s bij Vriendin. Daarom leggen wij onze abonnees een paar keer per jaar in de watten door een cadeautje mee te sturen met het nieuwste nummer. Zo ontvingen abonnees begin dit jaar al een luxe Vriendin-tas cadeau. Abonnees ontvangen ook regelmatig een extraatje bij lezersaanbiedingen of betalen een speciale abonneeprijs voor producten in de webshop. Wilt u op een originele manier binnenkomen bij een zeer betrokken doelgroep? Richt u zich dan specifiek op onze abonnees.

Product plus

Wilt u onze lezersgroep kennis laten maken met uw product of dit opnieuw onder de aandacht brengen bij de abonnees of losse kopers van Vriendin? Indien de productspecificaties dit toelaten, kunnen wij een sample voor u meesealen bij Vriendin. Een voucher als insert laten meegaan, kan natuurlijk ook. Zo gaat een spaaractie in de losse verkoop ook tot de mogelijkheden behoren.

Coverpas

Consumenten kopen een tijdschrift vaak op basis van de cover. Een coverpas is daarom een uitstekend middel om uw product onder de aandacht te brengen met een aantrekkelijke, exclusieve aanbieding voor onze lezersgroep. Combineer uw advertentiepagina’s met een coverpas voor maximale visibiliteit.

Special

Een paar keer per jaar verschijnt er een special van Vriendin. Voor 2015 staat er naast een Zomer- en Winterspecial ook een Culispecial gepland met slanke, gezonde recepten onder de vijf euro. Als zijnde twee belangrijke pijlers voor Vriendin, sluiten ‘gezondheid’ en ‘budget’ perfect aan op de lezersgroep.

Inkoop exemplaren

Relaties van Vriendin hebben de mogelijkheid om tegen een speciaal inkooptarief exemplaren in te kopen ten behoeve van bijvoorbeeld een goodiebag, ladies night of ander event.

Goodiebox

Wilt u uw product laten proberen door uw doelgroep om een vervolgaankoop te stimuleren? Ga dan mee in een van de goodieboxen van Vriendin, die op thematische basis worden geïntroduceerd. Zo verscheen eerder de Zomerslankbox, geïnspireerd op het Grote Vriendin Zomerslankplan. Een uitgebreide box vol handige, gezonde producten. De box was een groot succes! Binnen een week was de volledige voorraad uitverkocht.